پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید با راه‌اندازی ۴٠٠ واحد راکد آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان امسال با راه‌اندازی ۴٠٠ واحد راکد صنعتی آذربایجان‌غربی، ۱٢ هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.   به گزارش

صنعت، معدن و تجارت,آذربایجان غربی,اسکندری,مدیرکل صنعت، معدن و تجارت,شغل جدید,خودرو,

کد مطلب: 100
ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید با راه‌اندازی ۴٠٠ واحد راکد آذربایجان‌غربی
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 5:56
ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید با راه‌اندازی ۴٠٠ واحد راکد آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان امسال با راه‌اندازی ۴٠٠ واحد راکد صنعتی آذربایجان‌غربی، ۱٢ هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان، جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه به تازگی ۵۱٦ واحد تولیدی استان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده‌اند اظهار داشت: ۳٧٠ واحد نیز در شرف عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات بوده و از سوی دیگر برای ۱۳٠ واحد تسهیلاتی توسط خود بانک‌ها به صورت مستقیم پرداخت شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن، تا پایان امسال با راه‌اندازی ۴٠٠ واحد راکد صنعتی آذربایجان‌غربی، ۱٢ هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تا پایان سال نیز ٢٢٠ طرح جدید بالای ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری رسیده که در پنج ماهه امسال ٦۱ طرح تولیدی افتتاح شد.

 

اسکندری با اشاره به وجود ۴٠٠ واحد قطعه‌ساز بزرگ و کوچک خودرو در استان بیان کرد: خوشبختانه ٧٠ تا ٨٠ درصد قطعات واحد تراکتورسازی ارومیه در داخل آذربایجان‌غربی تأمین می‌شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: در این باره سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی توسعه واحدهای قطعه‌سازی خودرو و صادرات آنها است.

 

به گفته وی، با توجه به اینکه در استان آذربایجان‌غربی واحد یا کارخانه تولید خودروسازی وجود ندارد، برای همین به قطعه‌سازی خودرو در این منطقه توجه ویژه شده و بنا است که به قطب تولید و مواد اولیه خودروسازها تبدیل شود.

 

اسکندری با ابراز خرسندی از اینکه هم‌اکنون این استان یکی از تأمین کنندگان اصلی قطعات ایران‌خودرو و سایپا است اظهار داشت: خوشبختانه آذربایجان‌غربی در بخش باتری‌سازی، لامپ‌های LED و لوازم الکترونیکی جزو برندهای کشور و شاید منطقه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: صادرات این محصولات به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌گیرد.


برچسب ها : , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای