پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

رونمایی از شش طرح تحقیقاتی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: رونمایی از شش طرح تحقیقاتی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، بهره برداری از ۲۴۹

جهاد کشاورزی,آذربایجان غربی,اسمعیل کریم زاده,دهه فجر,اخبار شهرستان ها,اخبار ارومیه,اخبار جهاد کشاورزی,

کد مطلب: 9
رونمایی از شش طرح تحقیقاتی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 بهمن 1394 ساعت 19:18
رونمایی از شش طرح تحقیقاتی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

رونمایی از شش طرح تحقیقاتی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، بهره برداری از ۲۴۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و تحقیقاتی بخش کشاورزی در سطح استان آغاز می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «امید آذربایجان»، اسمعیل کریم زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۴۱۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه و سرمایه گذاری شده است، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۹۷۹ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و ۴۳۸۷ خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

 

وی با اشاره به جزئیات طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال افزود: ۲۰۷مورد از این طرح‌ها در بخش آب و خاک با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۷۹۸ نفر اجرا شده است و ۱۰۹۸ خانوار روستایی نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

 

کریم زاده، ۱۸ طرح در بخش تولیدات دامی با صرف ۱۵۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۰۱ نفر، سه طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با صرف ۳۴ میلیارد ریال و چهار طرح در بخش تولیدات گیاهی با ۳۶میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح‌های افتتاحی در این ایام مبارک عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است عنوان کرد: پروژه‌های قابل افتتاح در بخش شیلات، دامپزشکی، عشایر و تحقیقات آرتمیا هر کدام به ترتیب شامل یک طرح هستند که در مجموع هشت میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: رونمایی از شش طرح تحقیقاتی با صرف اعتباری در حدود ۶۰۰ میلیون ریال و هفت پروژه تعاون روستایی با سرمایه گذاری ۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.

 

وی پروژه‌های آب و خاک را شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح ۱۴۰۰ هکتار، مرمت و بازسازی قنوات، پوشش بتنی انهار و پروژه‌های تولیدات دامی را اعم از مرغداری گوشتی و تخمگذار، پرورش گاو شیری، گوساله پرواربندی و گاومیش شیری و کارخانه خوراک دام عنوان کرد.

 

کریم زاده همچنین اضافه کرد: احداث گلخانه به ظرفیت ۱۰۵۰ تن، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهیان سردآبی، کارخانه کود آلی و سردخانه بالای صفر، جایگاه محوری سوخت، ۵ باسکول ۶۰ تنی، پرورش و تولید انبوه آرتمیا و تأمین آب عشایر از جمله این طرح‌های قابل افتتاح به شمار می‌روند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در مجموع، این سازمان ۲۵ مورد برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام ا... دهه فجر در نظر گرفته است گفت: اعزام اکیپ‌های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط اداره دامپزشکی، ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکت‌های فنی و مشاوره ای، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله هااز جمله برنامه‌های مصوب این کمیته است.


برچسب ها : , , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای