پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

با حضور وزیر صنعت، کارخانه نگین سفال سلماس افتتاح شد

سلماس/قنبر فرّخیان: وزیر صنعت، معدن و تجارت با سفر به استان آذربایجان غربی از پروژه های صنعتی شهرستان سلماس بازدید و کارخانه نگین سفال این شهر را افتتاح کرد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید

سلماس,وزیر صنعت,آذربایجان غربی,سرمایه گذاری,صنعت,معدن,تجارت,

کد مطلب: 108
با حضور وزیر صنعت، کارخانه نگین سفال سلماس افتتاح شد
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 ساعت 11:52
با حضور وزیر صنعت، کارخانه نگین سفال سلماس افتتاح شد

سلماس/قنبر فرّخیان: وزیر صنعت، معدن و تجارت با سفر به استان آذربایجان غربی از پروژه های صنعتی شهرستان سلماس بازدید و کارخانه نگین سفال این شهر را افتتاح کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح کارخانه نگین سفال سلماس با اشاره به مزیّت‌های شهرستان سلماس در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵٠ ماده معدنی در آذربایجان غربی وجود داشته و حتی بزرگترین معدن «تیتانیوم» و «طلا»ی کشور در این منطقه قرار دارد و در این میان، وجود منطقه آزاد تجاری ماکو و منطقه ویژه سلماس، وجود معافیت‌های ویژه سرمایه گذاری در کل استان و نیز فراهم کردن تمامی امکانات سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند زمینه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران در کشور و در استان آذربایجان غربی و شهر سلماس باشد.

 

جعفرصادق اسکندری افزود: هم اینک بسترهای مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف در آذربایجان غربی فراهم شده است.

 

وی تصریح کرد: هم‌اینک به کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در ایران و آذربایجان غربی بوده و خواهان ایجاد واحدهای فرآوری هستند، علاوه بر کمک به واگذاری معادن به آنان، از معافیت‌های قانونی نیز بهره‌مند می‌شوند و در همین راستا شهرک تخصصی سنگ نیز در خوی ایجاد شده و تمامی امکانات زیرساختی آن همانند راه دسترسی، آب، گاز و برق فراهم شده است.

 

اسکندری ادامه داد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی با سه کشور همسایه است بنابراین نقطه اتصال به قاره اروپا به شمار می‌رود و از شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: کارخانه نگین سفال سلماس ساخت محصولات سفالی و سرامیکی ساختمانی غیرنسوز را انجام می‌دهد.

 

بر اساس این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح کارخانه «نگین سفال سلماس» از کارخانه «آتار درب سلماس» نیز بازدید کرد و سپس برای افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی عازم شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی شد.

 

شایان ذکر است، استاندار آذربایجان غربی، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد صنعتی کشور، نعمت زاده را در این سفر همراهی می‌کردند.


برچسب ها : , , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای