پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

برای ٩٧٩ نفر به صورت مستقیم در استان شغل ایجاد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: برای ٩٧٩ نفر به صورت مستقیم در استان شغل ایجاد شد رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از طرح‌های افتتاح شده در دهه مبارک فجر برا

جهاد کشاورزی,آذربایجان غربی,اسمعیل کریم زاده,دهه فجر,اخبار شهرستان ها,اخبار ارومیه,اخبار جهاد کشاورزی,

کد مطلب: 44
برای ٩٧٩ نفر به صورت مستقیم در استان شغل ایجاد شد
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت 17:20
برای ٩٧٩ نفر به صورت مستقیم در استان شغل ایجاد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

برای ٩٧٩ نفر به صورت مستقیم در استان شغل ایجاد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از طرح‌های افتتاح شده در دهه مبارک فجر برای ٩٧٩ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و ٤٣٨٧ خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 

اسمعیل کریم زاده تصریح کرد: همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از تعداد ٢٤٩ پروژه عمرانی، اقتصادی و تحقیقاتی بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ٤١٣ میلیارد ریال سرمایه گذاری درسطح استان آغاز شده است.

 

وی با بیان این مطلب که شعار بخش کشاورزی در دهه فجر امسال کشاورزی خود اتکاء، استقلال آفرین و عزّت بخش بود، اظهار داشت: شهرستان مهاباد از نظر تعداد طرح های افتتاحی در زیر بخش آب و خاک در دهه فجر امسال با اجرای ١۵٠ طرح در سطح ۵١٤ هکتار، از مجموع ١٤٤٠ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار در سطح استان، رتبه اول را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به میزان تولیدات بخش کشاورزی در استان از اوایل انقلاب تا کنون اظهار کرد: این میزان تولیدات از یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن به ٦ میلیون و ٣٠٠ هزار تن افزایش یافته است.وی کشاورزی را محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: خرده مالکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی است که بهره گیری از مکانیزاسیون را با مشکل مواجه می کند.

 

کریم زاده در ادامه بر ضرورت اجرای الگوی کشت بهینه و اقتصادی در استان تأکید کرد و گفت: الگوی کشت استان با توجه به بحران دریاچه ارومیه بایستی با محوریت بهره‌وری بهینه از منابع آب اجرا شود و کشت محصولات زراعی وباغی که تحمل بیشتری به سرمای دیررس بهاره و دیگر عوامل خسارت زا داشته باشند و استفاده مؤثّر از اهرم‌های بیمه ای برای جبران خسارت احتمالی به عمل آید.

 

وی درباره شاخص‌های مهم مدنظر در طراحی الگوی کشت توضیح داد: یکی از مهمترین این موارد، شاخص‌های اقتصادی در الگوی کشت بوده که باید به‌گونه‌ای تعیین شوند تا با انتخاب نوع محصول همراه با افزایش بهره‌وری از منابع موجود، با توجه به نیاز بازار، بیشترین درآمد را برای کشاورزان و تولیدکنندگان به همراه داشته باشد و کشاورزان بتوانند با افزایش درآمد و سود حاصل از فروش تولیدات، نسبت به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی فعالیت‌های خود اقدام کنند و به این ترتیب رونق اقتصادی را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

 

کریم زاده در ادامه از تخصیص مبلغ ٧۵ میلیارد تومان اعتبار از ٢٦٨ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بخش کشاورزی در سال ٩٤ خبر داد و افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله، کاداستر اراضی، زهکشی اراضی پایاب سدها و دیگر طرح‌های مصوب ستاد توسط سازمان جهاد کشاورزی هزینه می شود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: ٤٠٤ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری از ابتدای سال جاری تا کنون به زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی تخصیص داده شده است که تا کنون ٣٤٠ میلیارد تومان از این میزان تسهیلات ارائه شده به متقاضیان در قالب تسهیلات سرمایه ای، سرمایه در گردش و خط اعتباری تجهیز مکانیزاسیون پرداخت شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، مهار آب‌های سطحی با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، تحقیقات نانو تکنولوژی، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، افزایش راندمان تولید در واحد سطح، جایگزینی واریته های جدید بومی کم آب بر در استان را بخشی از دستاوردهای بخش کشاورزی از اوایل انقلاب تا کنون عنوان کرد.


برچسب ها : , , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای