پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

احداث کارخانه نساجی با مشارکت سرمایه گذاران ترکیه‌ای در ارومیه

اخبار ارومیه/اخبار شهرداری ارومیه/توافقات اوليه برای ساخت 2000 هزار واحد مسكونی، ایجاد شرکت های بزرگ سرمایه گذاری، ساخت کارخانه تولید ماشین آلات سنگين، خريد 3 فروند هواپيما به صورت اجاره به شرط تملیک،

حضرت پور,شهردار ارومیه,محمد حضرت پور,شهرداری ارومیه,سرمایه گذاری,اخبار ارومیه,اخبار شهرداری ارومیه,ترکیه,

کد مطلب: 7
احداث کارخانه نساجی با مشارکت سرمایه گذاران ترکیه‌ای در ارومیه
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 بهمن 1394 ساعت 18:34
احداث کارخانه نساجی با مشارکت سرمایه گذاران ترکیه‌ای در ارومیه

اخبار ارومیه/اخبار شهرداری ارومیه/توافقات اوليه برای ساخت 2000 هزار واحد مسكونی، ایجاد شرکت های بزرگ سرمایه گذاری، ساخت کارخانه تولید ماشین آلات سنگين، خريد 3 فروند هواپيما به صورت اجاره به شرط تملیک، ایجاد خط هوایی ارومیه – ترکیه و پیشنهاد ساخت بیمارستان چشم پزشکی تخصصی با رويكرد توريسم درمانی و نيز راه اندازی کارخانه نساجی و بافندگی در اروميه از مهمترين دستاورهای سفر دو روزه شهردار ارومیه به کشور ترکیه است.

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در تشریح نتایج سفر به کشور ترکیه، بیان کرد: از ماه های اخیر مقدمات سفر به این کشور جهت انجام مذاکرات اولیه با چند سرمایه گذار کشور ترکیه در ارتباط با پیشنهاد سرمایه گذاری و همچنین دعوت از سرمایه گذاران ترک برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری در ارومیه مهیا شده بود.

وی با اشاره به اولین دیدار در كشور تركيه و انجام مذاكرات مستقيم در حوزه های مختلف اقتصادی و گردشگری با یکی از بزرگترین سرمایه گذاران كشور تركيه بیان کرد: این شركت هولدينگ با گردش مالی 10 میلیارد یورو در سال، صاحب چندین کارخانه در بخش های ساختمانی، حمل و نقل، فن آوری اطلاعات و توليد ماشين آلات ساختمانی و راهداری، بزرگترين شركت هولدينگ ترکیه است.

شهردار ارومیه افزود: توافقات اولیه برای عقد با این سرمایه گذار کشور ترکیه و صاحب بزرگترين شركت هولدينگ در ساخت 2 هزار واحد مسكونی و ايجاد شركت های سرمايه گذاری برای فعاليت سرمايه گذاران داخلی و خارجی در خیابان آیت الله حسنی با هدف توسعه اقتصادی شهر اروميه صورت گرفت.

وی با اشاره به انجام توافقات اوليه در خصوص ايجاد كارخانه توليد ماشين آلات سنگین در ارومیه با بزرگترین شركت هولدینگ تحت ليسانس شركت «چكوروآ»ی آمريكا عنوان كرد: با ساخت کارخانه توليد ماشين آلات سنگین در ارومیه شاهد تحول عظیمی در تولید اتوبوس، مينی بوس، لودر و بيل بكهو خواهیم بود.حضرت پور با اشاره به  انجام مذاکرات اولیه در خصوص خرید 3 فروند هواپيما برای شهر ارومیه نیز گفت: مذاكراتی با سرمایه گذار ترکیه ای در خصوص خريد 3 فروند هواپيما به صورت اجاره به شرط تملیک صورت گرفت و البته پیش نویس قرارداد خرید این 3 فروند هواپيما به امضا رسید.

وی با بیان اینکه شهر ارومیه از پتانسیل های قوی در زمینه گردشگری برخوردار است، بیان کرد: رایزنی هایی با چند شرکت هواپیمایی برای برقراری ارتباط هوایی ارومیه – ترکیه به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری در زمینه توریسم در ارومیه صورت گرفت.

حضرت پور ادامه داد: با انجام توافقات اولیه، پس از انجام بازدیدهای میدانی طرف ترک از ارومیه با سرمايه گذاران کشور ترکیه وارد مرحله عقد قرارداد خواهیم شد.وی در ادامه با اشاره به ديدارش با چند سرمايه گذار اروميه ای مقیم كشور تركيه در زمينه های پزشکی و دعوت از آنان برای سرمايه گذاری در شهر اروميه، افزود: با توجه به برخورداربودن شهر ارومیه از ظرفيت‌های بزرگ در توريسم درمانی، با این سرمایه گذاران در ساخت «بيمارستان تخصصی چشم» توافقاتی انجام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهر ارومیه در بخش خدمات به شدت نیازمند پیشرفت و توسعه است، اظهار کرد: برای تحقق این امر مهم، دیداری با یک سرمايه گذار اروميه ای و صاحب كارخانه بزرگ ريسندگی و بافندگی شهر «بورسا»ی ترکیه که 80 درصد پارچه مورد نیاز ايران را تولید می کند، صورت گرفت و مقرر شد این طرح حیاتی برای اقتصاد ارومیه در قالب طرح مشارکتی اجرایی شود.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران ایرانی مقیم ترکیه برای انجام مذاکرات بعدی و ساخت بیمارستان چشم پزشکی و کارخانه ریسندگی و بافندگی از هفته های آتی برای انجام مذاکرات وارد ارومیه می شوند.

وی با تأکید بر اینکه برای سرمایه گذاران بومی مقیم خارج از کشور باید بسترهای سرمایه گذاری در ارومیه را فراهم کرد، يادآور شد: در راستای تحقق افق 1404، شهر ارومیه یعنی شهری سالم، پاک، سبز، مجهز به فناوری‌های نوین اطلاعات، حمل و نقل ریلی و برخوردار از اقتصاد پویا که در همین راستا باید در زمینه جدب سرمایه گذار بومی، داخلی و خارجی گام برداشت.

حضرت پور نتایج سفر به کشور ترکیه و دیدار با سرمایه گذاران این کشور را در توسعه و آبادانی شهر ارومیه مفید ارزیابی کرد و گفت: با سرمایه گذاری طرف‌های خارجی در ارومیه و بازاریابی محصولات ارومیه در خارج ازکشور شاهد تحول عظیمی در بخش گردشگری، خدمات و همچنین حمل و نقل ارومیه خواهیم بود.


برچسب ها : , , , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای