پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

اصلاح ٧٣ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان غربی ضروری است

رییس پلیس راه استان تصریح کرد: اصلاح ٧٣ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان غربی ضروری است اخبار آذربایجان غربی/اخبار ارومیه/رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به وجود ٧٣ نقطه حادثه

آذربایجان غربی,اخبار ارومیه,پلیس راه,عباس فرمانی,طرح نوروزی,نوروز ٩۵,

کد مطلب: 86
اصلاح ٧٣ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان غربی ضروری است
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 15:38
اصلاح ٧٣ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان غربی ضروری است

رییس پلیس راه استان تصریح کرد:

اصلاح ٧٣ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان غربی ضروری است

اخبار آذربایجان غربی/اخبار ارومیه/رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به وجود ٧٣ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان غربی بر ضرورت اصلاح این نقاط تأکید کرد.

 

عباس فرمانی در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح نوروزی از ٢۵ اسفندماه، اظهار داشت: طرح نوروزی امسال با شعار «قانون‌مندی، انضباط و ایمنی در سفر» به اجرا درخواهد آمد.

 

وی ادامه داد: طرح نوروزی به عنوان بزرگترین رزمایش پلیس راه بوده و در این راستا نیروهای پلیس راه آمادگی صد در صد را داشته و هدف از اجرای این طرح حضور چشمگیر و مؤثر نیروهای عملیاتی پلیس راه است.

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، ایجاد آرامش و رضایت‌مندی مردم با تسهیل در عبور و مرور، ‌اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، افزایش ایمنی و بهره‌گیری مطلوب و هدفمند از تمامی امکانات موجود و به کارگیری شده در ماموریت مزبور، حضور چشمگیر، ‌فعال و مؤثر کارکنان و تیم‌های عملیاتی پلیس راه در معابر برون شهری برای اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، برخورد قاطع با متخلفان از مقررات راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، کنترل دقیق وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی و مسافری در جاده‌ها برای ارتقاء ایمنی و رضایت‌مندی مسافران و رسیدگی فوری به تصادفات احتمالی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان برای تسهیل در عبور و مرور و جلوگیری از تأخیر مسافران و وسایل نقلیه را از جمله اهداف اجرای طرح نوروزی عنوان کرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: رویکرد اصلی پلیس راه در طرح نوروزی برخورد قاطع با رانندگانی است که ضمن عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، برای خود و دیگران مخاطره ایجاد می‌کنند و با رفتارهای مخاطره‌آمیز خود،‌ جان دیگران را به خطر می‌اندازند.

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز کوچکترین اغماضی نخواهد شد، افزود: توقیف ٧٢ ساعته خودروهایی که دو تخلف حادثه‌ساز را به طور همزمان انجام می‌دهند به شدت مدنظر خواهد بود و منظور از تخلفات حادثه‌ساز ‌عبارتند از: سرعت غیر مجاز،‌ سبقت غیر مجاز،‌ تجاوز به چپ از خط وسط، ‌نقص فنی خودرو، ‌حرکت به صورت مارپیچ، ‌لایی کشیدن و ... اعمال نمرات منفی و ضبط گواهینامه از سایر اقدامات در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خواهد بود.

 

فرمانی با بیان اینکه تقویت تیم‌های گشتی کنترل نامحسوس در دستور کار پلیس راه استان است، ادامه داد: استفاده از دوربین‌های سرعت‌سنج با قابلیت ضبط تصاویر در مدیریت سرعت در نوروز ٩۵ قطعاً‌ صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: تیم عملیاتی ویژه گروه کنترل این یگان انتظامی به صورت ضربتی در محورهای استان حضور داشته و سعی در کنترل هر چه بیشتر تخلفات حادثه‌ساز و ٢٠ گانه و البته به حداقل رساندن تصادفات خواهد داشت.

 

این مسئول ادامه داد: برای طرح نوروزی هماهنگی‌های لازم را با تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی که در اجرای طرح نوروزی سهیم هستند انجام داده و در این راستا با ١۵ دستگاه‌ اجرایی در سطح استان هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم.

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به وجود ٧٣ نقطه حادثه‌خیز در محورهای آذربایجان غربی به ضرورت اصلاح این نقاط تاکید کرد و افزود: اگر مسئولان نسبت به اصلاح نقاط حادثه‌خیز اقدامی نکنند شاهد افزایش چشمگیر تصادفات در سال آینده خواهیم بود.

 

وی با یادآوری زمان اجرای طرح نوروزی در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ٢۵ اسفندماه، خاطرنشان کرد: این طرح تا ١۵ فروردین سال آینده تداوم خواهد داشت و پلیس راه ضمن اجرای این طرح آموزش‌های لازم را در جهت کاهش تصادفات از طرق مختلف برای مردم اجرا خواهد کرد.


برچسب ها : , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای