پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

اجرای ٣ طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی طی سال‌جاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد: اجرای ٣ طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی طی سال‌جاری اخبار اقتصادی/اخبار ارومیه/داود غفّارپور، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گف

غفارپور,اقتصادی,دارایی,آذربایجان غربی,سرمایه گذاری,اخبار ارومیه,

کد مطلب: 40
اجرای ٣ طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی طی سال‌جاری
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت 14:47
اجرای ٣ طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی طی سال‌جاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد:

اجرای ٣ طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی طی سال‌جاری

اخبار اقتصادی/اخبار ارومیه/داود غفّارپور، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: امسال ٣ طرح سرمایه گذاری خارجی در این استان اجرا شده است.

 

غفّارپور ادامه داد: در این ٣ طرح که دو مورد آن در ماکو و یک مورد دیگر نیز در ارومیه در حال اجراست، در مجموع ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی وارد استان شده است.

 

وی اضافه کرد: این سه طرح شامل کابای آلیاژ کارخانه استخراج و فرآوری آلیاژ فروسیلیس در ماکو با مشارکت سرمایه گذاران هندی، گل‌برق ارومیه احداث کننده نیروگاه سیکل ترکیبی ١٠٠ مگاواتی در ماکو و نان تُرک ارومیه‌ای است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر نیز صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی برای شرکت های آرتان ممتاز، قندیل پلاست پیرانشهر و گردشگری هزاره غرب ارومیه در دست انجام است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون طرح های سرمایه گذاری دارای مجوز فعال در این استان ١٤ مورد و دارای مجوز نیز ٢٠ مورد است.

 

غفّارپور با اشاره به اینکه به دنبال جذب سرمایه گذاری سبز در آذربایجان غربی هستیم، گفت: ما سعی داریم این امر را در استان نهادینه کرده و از اعطای مجوز به واحدهای سرمایه گذار و کارخانه های آلاینده محیط زیست جلوگیری کنیم.

 

وی از اجرای موفق طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در راستای تسهیل کار متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: نمایندگان تامّ الاختیار 19 دستگاه در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان مستقر هستند و می توانند هر نوع مجوزی را صادر کنند.

 

وی از تهیه بسته ویژه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری، قابلیت ها و توانمندی های اقتصادی استان به تفکیک شهرستانی و نقشه راهنمای سرمایه گذاری در این بسته فراهم شده تا در اختیار افراد متقاضی قرار گیرد.

 

آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی پیشرو بوده ولی به علت عقب ماندگی های سال های گذشته در زمینه جذب سرمایه گذاری به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی و ناامنی‌ها، هنوز نتوانسته در حوزه صنعت و معدن و گردشگری به تراز بسیاری از استان های مرکزی کشور برسد.


برچسب ها : , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای