پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

وجود زیرساخت‌های مناسب گمرکات آذربایجان غربی برای ترانزیت کالا

  مدیرکل گمرک آذربایجان غربی تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های مناسب گمرکات استان برای ترانزیت کالا اخبار شهرستان ها/اخبار ارومیه/مدیرکل گمرک آذربایجان غربی در جلسه مدیران ارشد گمرکات استان که

گمرک آذربایجان غربی,پرویز تقوی,ناظر گمرکات آذربایجان غربی,مدیرکل گمرک آذربایجان غربی,ترانزیت کالا,اخبار ارومیه,اخبار شهرستان ها,

کد مطلب: 10
وجود زیرساخت‌های مناسب گمرکات آذربایجان غربی برای ترانزیت کالا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 بهمن 1394 ساعت 19:44
وجود زیرساخت‌های مناسب گمرکات آذربایجان غربی برای ترانزیت کالا

 

مدیرکل گمرک آذربایجان غربی تصریح کرد:

وجود زیرساخت‌های مناسب گمرکات استان برای ترانزیت کالا

اخبار شهرستان ها/اخبار ارومیه/مدیرکل گمرک آذربایجان غربی در جلسه مدیران ارشد گمرکات استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، با ارائه آمار و عملکرد نه ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل افزود: روان‌سازی، تسریع و تسهیل در تبادل و تشریفات گمرکی و همچنین بر طرف کردن مشکلات تجار در این زمینه، توسعه تجاری و اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «امید آذربایجان»، پرویز تقوی با اشاره به وجود زیرساخت‌های خوب گمرکات آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی 9 گمرک و شش بازارچه دارد و برای ورود و خروج تمام کالاها و مسافران از قلمرو گمرکی استان، تشریفات گمرکی انجام می‌شود.

وی به اهمیت و جایگاه ویژه گمرکات آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی نزدیک به یک‌هزار کیلومتر مرز خاکی دارد و با سه کشور خارجی هم‌مرز بوده و از نظر تقسیم‌بندی گمرکات، گمرکات آذربایجان غربی در سطح کشور دارای حساسیت ویژه‌ای است.

تقوی با بیان اینکه مدیریت ریسک هوشمند در راستای فراگیر شدن روش های الکترونیکی گمرک ایجاد شده است، افزود: هم اینک سامانه جامع گمرکی این فرصت را می دهد تا تمامی فرایند واردات، صادرات و ترانزیت با اظهار الکترونیکی امکان پذیر شود.

وی با بیان اینکه در این فرآیند نیاز به حضور فیزیکی نیست، اضافه کرد: حوزه نظارت گمرکات استان در راستای اعمال مدیریت ریسک اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان خود کرده است.

در پایان این جلسه، استاندار آذربایجان غربی با اهدای لوح تقدیر به پرویز تقوی ناظر گمرکات استان و تعدادی از مدیران این اداره کل از تلاش‌های آنان قدردانی کرد.


برچسب ها : , , , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای