پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

تأمین و ذخیره سازی ٣۵٠٠ تن میوه شب عید در آذربایجان غربی

اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در ادامه گفت: امسال ٢۵٠ هزار تن سیب درختی به خارج از کشور صادر شده است.   وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای رتبه ب

کد مطلب: 126
تأمین و ذخیره سازی ٣۵٠٠ تن میوه شب عید در آذربایجان غربی
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1395 ساعت 12:16
تأمین و ذخیره سازی ٣۵٠٠ تن میوه شب عید در آذربایجان غربی

اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در ادامه گفت: امسال ٢۵٠ هزار تن سیب درختی به خارج از کشور صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای رتبه برتر صادرات سیب درختی در کشور است افزود: این میزان سیب به کشورهای خارجی از قبیل افغانستان، پاکستان، هندوستان، ترکمنستان، عراق و دبی صادر شده که استان رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: با وجود این سهم قابل توجه، امکان افزایش صادرات از استان نیز وجود دارد به طوری که دست کم ٣٠٠ هزار تن از سیب تولیدی استان سیب درجه یک بوده و قابلیت صادرات دارد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آور شد: سطح کشت باغات بارور سیب در آذربایجان غربی در حدود ٦٠ هزار و ٦١٦ هکتار است که میانگین تولید این محصول در استان ٢٣ تن در هکتار است.

 

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در حال حاضر از لحاظ مقدار کشت و تولید سیب درختی، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است عنوان کرد: سالانه نزدیک به ٦۵٠ هزارتن از محصول به صورت تازه خوری مصرف و یا در سردخانه‌های استان ذخیره سازی می‌شود که برای فروش روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

 

این مقام مسئول همچنین از تأمین و ذخیره سازی ٣۵٠٠ تن میوه مورد نیاز شب عید مردم در استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده، ٣۵٠٠ تن سیب درختی و پرتقال مورد نیاز شب عید مردم استان، به وسیله مباشرین خرید اتحادیه تعاون روستایی تا اواخر سال جاری تأمین و ذخیره سازی خواهد شد.

 

کریم زاده خاطرنشان کرد: برای تأمین میوه شب عید استان خرید ٢۵٠٠ تن پرتقال و هزار تن سیب درختی پیش بینی شده است که روند خرید و ذخیره سازی توسط شبکه تعاون روستایی ادامه دارد و بر اساس برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده هیچ گونه نگرانی در تأمین منابع پروتئینی و میوه شب عید در استان نخواهیم داشت.

 

شایان ذکر است، آذربایجان غربی سالانه با تولید افزون بر یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن سیب سهم ٣۵ تا ٤۵ درصدی سیب تولیدی و قطب اول کشور را از آن خود کرده است.

کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای